Séminaire dans le cadre du programme de recherche "Poets and critics at Paris-Est 2011-2013"

Actualités scientifiques, Séminaire

Du 26 septembre 2013 au 27 septembre 2013
jeudi : 10h-18h
vendredi : 10h-18h

L'Université Paris-Est Créteil accueille pour cette séance de séminaire le poète américain Clark Coolidge.

Vignette  Poets and critics
"Poets & Critics at Paris Est" est un Projet Pluriannuel Structurant financé par l’Université Paris Est Marne-la-Vallée, avec le soutien des Affaires culturelles de l’Ambassade des Etats-Unis d’Amérique.

Le projet est porté par Olivier Brossard, maître de conférences à Paris-Est Marne la Vallée, avec la collaboration de Vincent Broqua, maître de conférences à Paris-Est Créteil.

Olvier Brossard (Maître de conférences en littérature américaine à l'UPMLV) et Vincent Broqua (Maître de conférences en littérature américaineà l'UPEC) sont tous deux membres d'IMAGER.

Présentation de la séance
So far, we’ve tried to focus on the writer’s own (creative and critical) work on the first day of the P&C symposia and on broader issues of poetics and practice-based criticism with the writer on the second day. But there’s no specific preconceived program for the 2 days of the symposium: as the previous sessions of the program have shown, it seems important to let the conversation take its own course.
Photo (c) Kevin Killian

Clark Coolidge was born in Providence, Rhode Island. Though associated with the Language Poets, his work predates the movement and despite close contact with many of them he remains distinct from any movement, literary or political. His primary literary influences are Rilke, Beckett, and Kerouac, but jazz, geology, and painting also play a large part. This poetic purist shares with many avant-garde artists of the 1950s and 1960s the belief that art is discovery, and so creates an exploratory ‘improvisational momentum’ in its composition which aims to ‘tell the story that has never been thought before’ in a writing which is itself the primary focus, rather than its subject matter. The author of more than 20 books of verse and prose, including Own Face, At Egypt, The Crystal Text, The Maintains, Solution Passage, and Mine: One That Enters the Stories, he is also the editor of Philip Guston: Collected Writings, Lectures, and Conversations (The Documents of Twentieth-Century Art), 2010.

UPEC-Mail des Mèches
Maison des langues et des Relations Internationales, salle 117
4, route de Choisy
Place de la porte des champs